1dlooovenovell

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Lilla jag! - 9 januari 2013 21:23


Nu var det bara fem minuter innan jag skulle upp på scenen och spela min låt, jag hade fått en ljus rosa klänning som var tajt upp till och vid och pösig ner till, klänningen gick precis över knäna och jag tyckte den var så vacker. De hade lockat mitt platta hår jätte fint så mitt hår var fullt med korkskruvar. Plötsligt kom någon och tog mig i handen det var min tur att stå på scenen och glänsa. Jag gick ut på scenen och tog gitarren i handen och satte mig på pallen som stor mitt på scenen. Jag började sakta spela på gitarren sen började jag sjunga, bara för att jag skulle spela gitarr så kunde jag inte hålla i mikrofonen så jag fick ha en mikrofon mygga. Jag sjöng och sjöng och verkligen njöt av det fast efter halva sången så blev jag yr och utmattad, det kändes så konstigt för jag hade ju bara suttit stilla. Jag pressade mig genom den sista delen på sången, när jag väl var färdig så ställde jag tillbaka gitarren och bar av den "tunga" pallen av scen sen gick jag in till ett av rummen som hade soffa och la mig ner för att ta det lugnt. Jag blundade och andades djupa andetag. Jag undrar när jag kommer bli tvungen att berätta för dem, Liam är redan fundersam bara för att jag var tvungen att åka till sjukhuset. Jag vill inte vara sjuk, men livet är hårt ibland, jag visste redan att jag aldrig skulle bli frisk från sjukdomen. Jag ville bara somna in och aldrig vakna igen, men jag vill ju inte lämna Niall, Louis och de andra killarna. Jag undrar hur det kommer bli när de får reda på allt och när jag kommer dö. Jag kommer sakna dem så mycket dem måste vara med mig till mitt sista andetag. Jag fortsatte att andas tungt och att vila så länge som konserten höll på men sen kunde jag inte vila mer för att killarna var så energiska.
- Gud vad kul det var skrattade Harry högt.
- Ja man får en sån kick sa Zayn.
- Det är det bästa som finns sa Louis. Killarna kom in i det rummet jag låg och vilade i.
- Herregud Ava du har näsblod sa Niall och sprang och hämtade papper till mig.
- Tack, med det är bara lite näsblod sa jag och försökte stoppa blodet.
- Ja, kanske men... Började Niall men kom inte på något mer att säga.
- Exakt vi släpper det sa jag och skrattade men blev genast trött igen.
- Ja sa Louis och slog mig lätt på armen, rakt på ett av de många blåmärken och sår jag hade. Jag ville bara skrika högt och smärtsamt men istället log jag bara och höll min han försiktigt på blåmärket.
- Vill ni veta en hemlighet killar frågade jag och de blev genast intresserade.
- Ja säg sa Harry glatt.
- Jag kommer sakna er killar sa jag och började snyfta.
- Men du kan ju fortsätta att bo med oss sa Liam och log.
- Ja du kan stanna sa Niall instämmande.
- Om det bara var så enkelt sa jag och började gråta fast det var inget bölande utan vara ljud lösa tårar.
- Gråt inte vi kommer alltid finnas där för dig sa Louis och kramade mig.
- Jag vet sa jag och tråkade mina tårar.
- Någon som vill ut och festa ikväll frågade Harry hoppandes.
- Ja det kan väll bli kul sa Zayn.
- Nej jag orkar inte ledsen men om ni killar vill så kan ni, jag kan sitta och titta på film sa jag.
- Men då går inte jag, lite syskon tid sa Louis.
- Jag stannar också sa Niall.
- Om alla ska vara hemma och ha myskväll så vill jag inte gå häller sa Harry.
- Då är det bestämt vi kör en myskväll ikväll sa Liam.
- Ja det blir ju skönt sa jag.
- Kom så åker vi hem sa Zayn.

Av Lilla jag! - 9 januari 2013 21:22


Doktorn hade hade skrivit ut mig som bestämt vid sju sen hade jag åkt med flyget till Manchester jag mötte killarna på arenan där de skulle uppträda. Jag hade kommit lite tidigare än dem till arenan, jag gick ut på scenen där stod en akustisk gitarr jag tog den och satte mig mitt på scenen och började försiktigt spela på gitarren jag spelade min cover på "as long as love me" jag spelar bara när jag är själv, när jag var färdig hörde jag någon klappade händerna.
- Herregud du du är ju jätte duktig sa Niall och fortsatte att klappa händerna.
- Nej Gud vad pinsamt jag spelar bara för mig själv när jag ensam sa jag och rodnade generat.
- Nej säg inte så du var duktig, kan du inte spela och sjunga en till låt för mig, snälla sa han och satte sig bredvid mig.
- okej bara för att jag älskar dig ska jag spela och sjunga för dig, du ska till och med få hörs min egna låt som jag har skrivit sa jag och började spela på min låt "Baby, I love you"
- Du är så duktig du måste vara med oss på scenen idag och spela den sa Niall förbluffat.
- Men jag är långt ifrån att vara lika duktig som er så de kommer bara skrika bu när jag sjunger sa jag och tittade ner på gitarren jag hade i handen.
- Nej du är absolut så duktig du platsar här på scenen sa han och jag log.
- Men.. Började men Niall stoppade mig.
- Nej säg inte "men" du ska vara med som förband jag ska bara snacka med de andra så att de vet sa han.
- Okej, att sjunga på scen är ju trotts allt en av de sakerna jag vill göra innan jag dör sa jag och Niall gav mig en konstig blick sen gick han iväg till de andra. Jg fortsatte spela lite fast nu gick jag till pianot och spelade "Titanium" jag kunde så många låtar utan till men mina låtar hade ingen hört någonsin för jag skrev dem alltid när jag var ensam hemma. När jag var färdig gick jag till de andra som satt i deras omklädningsrum.
- Jag hörde att du skulle sjunga ikväll sa Zayn.
- Ja, det skulle jag tydligen även om jag inte platsar där sa jag lite tyst.
- Jo det gör du, du är bra sa Niall positivt.
- Okej men ska jag köra min egna låt frågade jag.
- Ja gör det sa Harry.
- Okej men jag kan ju inte ha detta på scenen sa jag och pekade på mina kläder.
- Det fixar vi, vi har nog någon klänning här någon stans sa Liam.
- Okej men då tar jag gitarren och sätter mig själv i ett rum och övar sa jag.
- Nej var inte så feg du ska ju ändå uppträda på scenen och då är det flera tusen människor som kommer att kolla sa Louis.
- Ja men dem känner jag inte och dom kommer jag nog inte träffa igen men det jag ju med er sa jag.
- Men snälla sa Liam.
- Nej ni får lyssna sen sa jag och gick ut ut rummet. Jag gick och hämtade gitarren som stod på scenen sen gick jag in i ett av förråds rummen. Jag satt och spelade låten om och om igen för att verkligen inte göra fel. Efter en timme gick jag ut ur rummet jag gick till Niall och satte mig bredvid honom.
- Jag är trött på att hela tiden ska behöva gömma undan vårt förhållande jag orkar inte det sa jag.
- Det kändes som om du precis läste mina tankar sa han och skrattade sitt gulliga skratt.
- Vi behöver kanske inte säga det men vi behöver ändå inte gömma det längre sa jag.
- Det låter perfekt sa han och kysste mig. Vi kysstes några gånger sen hörde jag min sms signal, jag gick upp och hämtade den sen satte jag mig bed vid Niall igen och kollade mitt sms. Det var en av mina kompisar, jag orkade inte svara plus så måste de lära sig att leva utan mig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är ett stort fan av one direction så jag skriver noveller om dem just nu skriver jag en Novell som heter "learn to let go" hoppas ni tycker om den! Om ni vill veta vad den handlar om tryck på min presentation! 😊👇

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Learn to let go


Ovido - Quiz & Flashcards