1dlooovenovell

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Kapitel 4. How do you feel?

Av Lilla jag! - 18 december 2012 19:09

Louis POV:
- Hallå ropade jag när jag kom in i hallen.
- Hej ropade Ava tillbaka.
- Hade ni det kul ropade Niall.
- Jajamen sa jag efter att vi hade kommit in i vardagsrummet.
- Vi köpte lite saker till dig Ava sa Harry.
- Åhh har ni? Ni är verkligen för bäst sa Ava och log stort.
- Haha, vi vet sa Zayn stolt.
- Vi köpte lite skor och kläder sa Liam.
- Tack så mycket sa Ava.
- Varsågod vad gör man egentligen inte för sin syster sa jag och alla skrattade.
Ava's POV:
Jag blev jätte glad när jag hade fått saker. Helt plötsligt kände jag att jag frös mer och mer. Jag hade redan har influensan en gång och när vi var på sjukhuset sa dem att om jag blir sjuk igen skulle jag komma tillbaka men jag vill inte för jag vill ha mitt sommarlov utan att behöva vara sjuk. Jag började sakta att må illa men det brydde jag mig inte om utan bara tog på en till filt. P killar utom Niall hade gått in i köket.
- Hur mår du frågade Niall.
- Jag vet inte jag fryser och det känns som om jag har influensan sa jag.
- Ska vi åka till någon läkare frågade Niall.
- Nej det behövs inte jag gör det i morgon när ni ska jobba i studion sa jag.
- Okej men det är bara att ringa om det blir värre sa han och pussade mig på kinden och sen gick ut till de andra i köket. Jag la mig ner i soffan för att jag var så trött efter ungefär femton minuter så hade jag somnat.

Jag vaknade i soffan och kollade på klockan i min mobil. Den visade 11.34 sen gick jag in i köket där jag såg en lapp.
" Hej sötis vi är i studion och vi kommer nog hem väldigt sent i kväll ring om det är något puss och kram Niall <3"
Jag gick till min garderob för att kolla på vad jag skulle ha på mig, jag tog på mig mina tjocka strumpbyxor och sen en en jeans skjorta till sen plattade jag mitt långa blonda hår och det blev ännu längre sen tog jag på mig ett par ballerina skor la ner mina saker i min handväska och gick ut genom dörr på väg till sjukhuset. När jag kom fram fick jag vänta en stund sen var det min tur.
- Hallå vad heter du frågade läkaren när jag hade satt mig i läkare rummet.
- Jag heter Ava sa jag.
- Okej vad behöver du hjälp med då frågade hon.
- Jo jag har varit sjuk några gånger på kort tid så jag var hos en läkare hemma i min hemstad och då sa läkarn att om jag blev sjuk igen så skulle jag till en läkare och ta tester sa jag.
- Okej då tar vi lite blod prov och benmärgs tester sa hon och började ta blod från mig i olika små rör. Efter ett tag mådde jag ännu värre jag tittade mig själv i spegeln och såg att jag var blek.
- Nu har vi tagit en massa test men de är inte färdiga än så vi kommer ringa dig i morgon så du går komma hit och få reda på allt sa hon och gick ut. Jag gick också ut ur rummet sen gick jag hem. När jag kom hem kollade jag klocka den stod 15.45 jag sminkade mig så att när killarna skulle komma hem inte se att jag är blek. Jag satte på en film och sedan somnade jag till den.

Jag vaknade av killarna hade kommit hem de höll på att skrika och att stöka runt. Jag gick ut till dom.
- Vad tysta ni var sa jag sarkastiskt.
- Oj förlåt vi visste inte att du sov sa Niall.
- Det är okej jag var ändå tvungen att gå upp någon gång sa jag och log.
- Mm sa Zayn.
- Ava varför är du så blek frågade Louis oroligt.
- Va nej det är jag inte sa jag och försökte låta oberörd.
- Ja du är jätte blek hela du sa Liam.
- Nej inte i ansikte, eller frågade jag förvånat.
- Jo hela du är blek och kall sa Harry.
- Nej ni bara skämtar med mig sa jag och försökte skratta lite.
- Nej seriöst du är blek sa Zayn.
- Aja jag mår iallafall toppen sa jag och log ett väldigt overkligt leende.
- Ava jag känner dig jag vet när du inte mår bra sa Louis och tittade menande på mig.
- Nej jag mår bra sa jag fast det var en sån stor lögn, jag frös och hade ont över allt.
- Ava Elle Tomlinson säg sanningen sa Louis allvarligt.
- Okej jag mår illa jag har typ influensan sa jag och suckade.
- Okej men du får ta det lugnt, vek Liam in.
- Mm jag ska det men jag är så trött så jag går och lägger mig sa jag och gick upp till mitt rum.
- God natt sa alla i mun på varandra
Niall's POV
- Är det okej för er killar att jag också går och lägger mig är väldigt trött frågade jag efter några minuter.
- Ja gör det sov gott sa Zayn och Harry i mun på varandra.
- okej godnatt.
Jag gick upp för trappan och sen mot Ava's rum. Jag knackade lite lätt på dörren och steg in.
- Hej sa jag tyst.
- Hej sa hon och gick ut ur sin garderob.
- Jag tänkte... Vänta vad är det där sa jag oroligt när jag hade titta upp.
- Vad sa hon undrandes.
- Det där sa jag och gick fram till henne och höll upp hennes arm.
- Jaha det.. Det var några veckor sen när jag trillade, jag fick ett antal blåmärken och sår sa hon och jag såg att hon skämdes lite.
- Okej men borde det inte ha läget vid detta lagt frågade jag.
- Jo jag antar det men jag vet inte riktigt sa hon och log.
- Okej sa jag, jag kände mig faktiskt lite orolig men jag litar på henne om hon säger att det är okej så är det okej.
- Jaja men nu när jag väll är här så tänkte jag att vi kunde mysa lite sa jag och log mot Ava.
- Ja men Louis och killarna då frågade hon.
- Jag går och lägger mig efter att det har gjort det sa jag och la mig i sängen med Ava.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilla jag! - 9 januari 2013 21:23

Nu var det bara fem minuter innan jag skulle upp på scenen och spela min låt, jag hade fått en ljus rosa klänning som var tajt upp till och vid och pösig ner till, klänningen gick precis över knäna och jag tyckte den var så vacker. De hade lockat m...

Av Lilla jag! - 9 januari 2013 21:22

Doktorn hade hade skrivit ut mig som bestämt vid sju sen hade jag åkt med flyget till Manchester jag mötte killarna på arenan där de skulle uppträda. Jag hade kommit lite tidigare än dem till arenan, jag gick ut på scenen där stod en akustisk gitar...

Av Lilla jag! - 30 december 2012 16:08

www.youtube.com/watch?v=Dvvh6ti5UDQ

Av Lilla jag! - 30 december 2012 16:08

www.youtube.com/watch?v=Dvvh6ti5UDQ Jag ska bara testa lägga ut en låt vet ej riktigt hur man gör! P.s det är inte jag som sjunger!...

Av Lilla jag! - 29 december 2012 20:08

Liam's POV: Jag klarade snart inte av konserten, jag var så orolig för Ava. Varför hade hon bett mig att köra henne till sjukhuset? Varför bad hon mig inte säga till någon? Var det något fel, jag undrar om Louis vet om det fast det borde han ju fö...

Presentation


Jag är ett stort fan av one direction så jag skriver noveller om dem just nu skriver jag en Novell som heter "learn to let go" hoppas ni tycker om den! Om ni vill veta vad den handlar om tryck på min presentation! 😊👇

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Learn to let go


Ovido - Quiz & Flashcards