1dlooovenovell

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Kapitel 9. What can it be?

Av Lilla jag! - 29 december 2012 20:08


Liam's POV:
Jag klarade snart inte av konserten, jag var så orolig för Ava. Varför hade hon bett mig att köra henne till sjukhuset? Varför bad hon mig inte säga till någon? Var det något fel, jag undrar om Louis vet om det fast det borde han ju för han är ju hennes storebror och de säger väll allt till varandra eller? Vi hade snart bara några låtar kvar på konserten och då skulle jag ringa Ava.

Ava's POV:
Där låg jag i sjukhus sängen och det kändes som om jag skulle dö men det kan jag inte jag skulle få hela sommaren på mig och jag har inte hunnit göra saker som jag vill och ska göra innan jag dör. Jag tittade på klockan och såg att deras konsert skulle snart sluta så jag tog upp mobilen och knappade in förts till Liam "Hej, jag är okej men jag får inte åka hem men jag får det i morgon så jag kommer till Manchester, tack för hjälpen Liam du är bäst och snälla säg inte till någon säg bara att jag ska sova över hos en kompis" jag tryckte på skicka sen tryckte jag på knappen nytt sms denna gången skrev jag till Louis "Tjena bro jag kommer sova över hos en kompis inatt kommer till er i Manchester i morgon puss och kram din favo <3" jag tryckte på skicka en gång till och sen skulle jag skriva ett sista sms till Niall "Hej älskling jag ska sova över här hos en kompis som jag inte träffas på länge! ses i Manchester i morgon puss din A <3" jag tryckte en sista gång på skicka sen somnade jag ingen.
Louis POV:
När konserten var slut gick jag och kollade på min mobil och såg att jag hade fått sms från Ava. Jag läste det och suckade. Jag sa till de andra om att hon kom till Manchester i morgon och att hon skulle sova hos en kompis. Jag satt och tänkte i bilen på väg till bussen på vilken kompis det var som bodde här men jag kunde inte komma på det. När vi kom till bussen gick alla och la sig för att alla var så trötta och utmattade.
Ava's POV:
De höll på en massa tester igen, jag var så trött på det även om jag bara hade varit i sex timmar, jag tänker inte stanna här, jag vill inte dö på ett sjukhus jag vill dö med dem jag älskar och jag vill inte spendera min sista tid här fast kopplad till en massa apparater utan jag vill spela fotboll spela gitarr och göra det jag vill.
- Jag kommer inte stanna sa jag till en av sjuksköterskorna.
- Va sa hon förvirrat.
- Du hörde jag kommer inte stanna här i morgon så ska jag åka till Manchester och spendera min tid med mina vänner och älskade sa jag.
- Det kan du tyvärr inte bestämma utan du får din doktor sa hon.
- Okej hämta honom för jag kommer gå ut ur detta rummet i morgon vid sju för mitt plan till Manchester går vid 8 sa jag bestämt.
- Okej jag kommer tillbaka strax sa hon och gick ut ur rummet. Bara efter några minuter kom hon tillbaka med min cancer doktor.
- Jag tänker åka i morgon sa jag så fort hon hade ställt ner en fot i rummet.
- Du kan inte det, om du gör det så kommer du in överleva tills nästa år sa han.
- Jag vet men jag vill tillbringa min tid med dem jag älskar och jag vet redan att jag ändå att jag inte kommer överleva den sjukdomen och jag vill inte dö på ett sjukhus sa jag.
- Okej jag kan inte göra något för jag kan inte tvinga dig att gör behandlingarna, du skrivs ut i morgon vid sju sa han och gick ut ur rummet. Jag la mig nöjt ner på kudden och somnade in i en tung sömn.
___________________________________________________________________________________________________________ Hoppas ni tycker om det snälla kommentera kram lilla jag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilla jag! - 9 januari 2013 21:23

Nu var det bara fem minuter innan jag skulle upp på scenen och spela min låt, jag hade fått en ljus rosa klänning som var tajt upp till och vid och pösig ner till, klänningen gick precis över knäna och jag tyckte den var så vacker. De hade lockat m...

Av Lilla jag! - 9 januari 2013 21:22

Doktorn hade hade skrivit ut mig som bestämt vid sju sen hade jag åkt med flyget till Manchester jag mötte killarna på arenan där de skulle uppträda. Jag hade kommit lite tidigare än dem till arenan, jag gick ut på scenen där stod en akustisk gitar...

Av Lilla jag! - 30 december 2012 16:08

www.youtube.com/watch?v=Dvvh6ti5UDQ

Av Lilla jag! - 30 december 2012 16:08

www.youtube.com/watch?v=Dvvh6ti5UDQ Jag ska bara testa lägga ut en låt vet ej riktigt hur man gör! P.s det är inte jag som sjunger!...

Av Lilla jag! - 27 december 2012 23:06

Jag vaknade nästa morgon av att Louis och Harry hällde vatten över mig. - Ahhh skrek jag och flög upp ur sängen. Jag hade ett par hotpanta och ett vitt linne som blev genomskinligt så att man såg tydligt min neon rosa BH. - Håll för ögonen skrek j...

Presentation


Jag är ett stort fan av one direction så jag skriver noveller om dem just nu skriver jag en Novell som heter "learn to let go" hoppas ni tycker om den! Om ni vill veta vad den handlar om tryck på min presentation! 😊👇

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Learn to let go


Ovido - Quiz & Flashcards